Tuesday, April 17, 2007

Thank you for smoking

Χρονικό των τελευταίων 15 ετών του κλάδου των καπνοβιομηχανιών!

Ερωτήματα:
1.Πως λειτουργούν οι μεγάλες καπνοβιομηχανίες;
2.Γνωρίζουν τους κινδύνους από τη χρήση των προϊόντων που παράγουν;
3.Ποιοι αναλαμβάνουν να μιλούν για αυτές;
4.Πως αποστομόνουν γιατρούς και θύματα;
5.Ποιοι άλλοι κλάδοι έχουν τα ίδια προβλήματα;

Απαντήσεις:
1. Δεν λειτουργούν με ιδιαίτερο τρόπο. Τα προϊόντα τους αποφέρουν ετήσια ίσως και περισσότερο από 20% του κεφαλαίου που επενδύθηκε... η κότα με τα χρυσά αυγά.
Εθισμός γαρ...
Το μόνο που πρέπει να κάνουν είναι να βρουν νέους πελάτες. Ο στόχος τους είναι πάντα νεαρής ηλικίας άτομα που έχουν ..πολλά χρόνια μπροστά τους να καπνίζουν! Δεν ξέρω αν ακούγεται ακραίο αλλά το καλύτερο target group που έχουν είναι άτομα κάτω των 13 ετών!!!
Αν μπορούσαμε να πούμε κάτι για τον τρόπο λειτουργείας τους είναι ότι συνήθως ενεργούν ύστερα από συννενόηση, ίσως να μπορούν να θεωρηθούν και ως καρτελ χωρίς όμως έλεγχο επί των τιμών των προϊοντων
2. Μετά την δεκαετία του '50, όταν το κάπνισμα ήταν status, glam κλπ., οι έρευνες έδειξαν τους κινδύνους που ελλοχεύουν.. Νο.1 καρκίνος του πνεύμονα... λέτε να μην γνωρίζουν το προϊόν τους;;;
Αυτοί είναι από τους πρώτους που χρηματοδότησαν τέτοιες έρευνες... Μέχρι και σήμερα οι μισές έρευνες είναι κατά ένα μερος χρηματοδοτούμενες από καπνοβιομηχανίες. Και τα αποτελέσματα τους για τη σύνδεση καπνίσματος-καρκίνου είναι ασθενέστερα από τις λεγόμενες "ανεξαρτητες" έρευνες.
3. "Εξωτερικοί" - και καλυμένοι με τον μανδύα του αντικειμενικού - συνεργάτες αναλαμβάνουν να λειτουργήσουν ως υποστηρικτές του κλάδου. Μόνο δικαστήρια ήταν σε θέση να πιέσουν τους ιδιοκτήτες να μιλήσουν για το προϊόν τους και ..στο τέλος να βγάλουν καταδικαστικές αποφάσεις...
Οι εξωτερικοί συνεργάτες που θεωρούνται και ειδικοί στη μελέτη των επιπτώσεων του καπνού καταφέρνουν να τους βγάζουν λάδι και αδικημένους. Όπως πρόσεξα, η τεχνική τους δεν είναι να διαψέυσουν τους άλλους ειδικούς επιστήμονες στα συμπεράσματά τους, απλά προσπαθούν να τους βγάλουν ψεύτες πάνω σε κάποιο σημείο της συζήτησης ή αναξιόπιστους γενικά. Αν καταφέρουν να τους αποστομώσουν έστω και σε θέμα εκτός της συζήτησης περί καπνίσματος/καρκίνου ...κέρδισαν!!!
4. Αυτό που μπορούν να προσφέρουν είναι χρήματα... Το τυράκι ονομάζεται "καμπάνια για τους κινδύνους από τη χρήση" και η φάκα "πλύση εγκεφάλων σε νέους εθισμένους καταναλωτές". Οι εξαγγελίες μιλούν για προγράμματα ενημέρωσης που όμως "καταφέρνουν" να διαφημίσουν το προϊόν τους!
5. Όπως έυστοχα αποκαλούνται και "Έμποροι Θανάτου":
α. καπνοβιομηχανίες
β. εταιρείες εμφιάλωσης αλκοόλ
γ. οπλοβιομηχανίες
δ. πετρελαιοβιομηχανίες
ε. εστιατόρια γρήγορης εστίασης
στ. παραγωγοί επικίνδυνων αποβλήτων

http://en.wikipedia.org/wiki/Thank_You_for_Smoking

No comments: